شبکه جهانی مستفیض نما

شبکه جهانی مستفیض نما

بیشتر نوشته های این بلاگ نوشته های شخصی نویسندگان است و لذا خواهشمند است در صورت کپی و استفاده از این مطالب منبع و نام نویسنده را ذکر کنید.
شبکه جهانی مستفیض نما

شبکه جهانی مستفیض نما

بیشتر نوشته های این بلاگ نوشته های شخصی نویسندگان است و لذا خواهشمند است در صورت کپی و استفاده از این مطالب منبع و نام نویسنده را ذکر کنید.

۵ دلیل برای کوتاه بودن تابستان!


خبر : رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در کشور ما مدت تعطیلات برای دانش‌آموزان طولانی است؛ در حقیقت بیش از ۳ ماه تعطیلات تابستانی داریم در صورتی‌ که در کشورهای دیگر این تعطیلات در مدارس محدودتر است.- شهرزاد

ما دانش‌آموزان برای اینکه ثابت کنیم نه تنها تعطیلات تابستانی زیاد نیست بلکه خیلی هم کم است دلایل زیادی داریم که فقط به ذکر چند تا از آنها اکتفا می‌کنیم چون در غیر این صورت نصف زمان همین تعطیلات سه ماهه تابستان‌مان هم به ذکر دلایل کمبود زمان تعطیلی تابستانی می‌گذرد!

۱) از آنجا که در گرمای زیاد هوا ما اجازه خروج از منزل و استفاده از ظرفیتهای یک روز تعطیل را نداریم و باید در منزل حبس شویم بنابراین عملا نصف بیشتر تعطیلات را در خانه، گل قالی می‌شماریم و خبری از تعطیلات به معنای واقعی کلمه‌اش نیست.

۲) براساس فرضیه نسبیت اینشتین زمان تعطیلات با آنکه سه ماه است اما چون آدم درس و مشق و امتحان ندارد خیلی زود می‌گذرد و براساس فرمولهای این نظریه این سه ماه تقریبا با پانزده روز از روزهایی که به مدرسه می‌رویم برابری می‌کند. اصلا به نظر خود شما پانزده روز تعطیلی برای یک سال و نیم درس خواندن (براساس نظریه نسبیت نه ماه تحصیلی در واقع به اندازه ذکر شده طول می‌کشد!) کم نیست؟

۳) حتی شاعران ما هم دل خوشی از تمام شدن تعطیلات تابستان نداشتند تا آنجا که جناب مولانا می‌فرماید: چونکه گل رفت و گلستان شد خراب / بوی گل را از که جوییم از گلاب! و این یعنی تقاضای اضافه شدن به عمر گل که در واقع همان تاخیر در آمدن پاییز و بازگشایی مدارس است.

۴) پیشنهاد می‌کنیم در روزهای آخر تعطیلات تابستان هم درست مثل روزهای آخر مدرسه از دانش‌آموزان امتحان نهایی گرفته شود و هر کس در این امتحان تابستانی که درباره بازیها و روشهای پرکردن اوقات فراغت و سایر سرگرمیهای تابستانی است رد شد او را به زور سه ماه دیگر به مدرسه نفرستند تا با پشت سر گذاشتن یک دوره تعطیلات دیگر، پایه تعطیلی‌اش را قوی کند تا در سالهای آینده به مشکل پایه‌ای برنخورد!

۵) و بالاخره این که از جناب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توقع داریم برای زنده و پویا نگه‌داشتن کودک درون‌شان بیشتر از این‌ها تلاش کنند چون حتی اگر برای چند ثانیه به این کودک بیچاره مراجعه می‌کردند و یاد خاطرات روزهای تحصیل و امتحان می‌افتادند پیشنهاد می‌دادند بچه‌ها در سال فقط سه ماه (آن هم زمستانها که تعطیلی ناشی از بارش برفش برقرار است!) به مدرسه بروند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد